Gaziantep’te bir çağrı merkezi çalışanı, deprem anında vatandaşı telefonla sakinleştirmeye çalıştı.
Türkiye 1 aydır cumhuriyet tarihinin en şiddetli depremiyle mücadele ediyor.
Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremler 11 ilde etkili oldu.
Yıkılan binlerce binada 46 bin vatandaş hayatını kaybetti. Şimdilerde afet bölgesinde hummalı çalışmalar yapılıyor ve depremzedelerin yaraları sarılıyor.
Aynı zamanda şehirlerde hasarlı binaların tespiti de devam ediyor.
Gaziantep büyük yıkımların yaşandığı illerden biriydi.
Devletin bütün kurumları bölgede hummalı bir şekilde çalışırken, şehirlerin ayaklanması için planlar yapılmaya başlandı.
Şehirlerin ayaklanması için çalışmalar hızla devam ederken deprem anına ait görüntü ve ses kayıtları gündeme gelmeye devam ediyor.
İlk depremden sonra göreve geldi
Bu sefer kayıt bir davet merkezinden.
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı “Merhaba 153”Davet Merkezi çalışanı Şeyma Serin, Kahramanmaraş’ta yaşanan ilk depremin ardından vatandaşların talep ve ihtiyaçlarını karşılamak için göreve geldi.
Sabah saat 08.00’de göreve başlayan Serin, vatandaşlardan gelen talepleri dinleyerek belediye personeline talepleri iletti.
Görüşme sırasında depreme yakalandı
Nurdağı ilçesinde öğle saatlerinde ailesiyle otomobilde bekleyen MK’den davet alan Serin, Elbistan’da 7.6 büyüklüğündeki ikinci depreme yakalandı.
Deprem sırasında aramayı bitirmeden soğukkanlılığını koruyan Serin, karşı tarafı sakinleştirmeye çalışarak binayı terk etmedi.
“Lütfen güvenli bir yere gidin”
Çağrı merkezi çalışanı ile vatandaş arasında deprem anında yaşanan konuşmanın ses kaydı şöyle:
Şeyma Serin: Gaziantep’te bir doğal afet yaşıyoruz, bazen sınırlar düşmeyebilir.
Afet Mağduru MK: Şu anda bir deprem var.
Şeyma Serin: Evet, yine deprem var.
Afet Kurbanı MK: Allahım Allahım baba deprem var.
Şeyma Serin: Lütfen inançlı bir yere gidin. Şu anda çok kötü bir sarsıntı var.
Afet Kurbanı MK: Evet.
Şeyma Serin: Hareketsiz durun.
Afet Mağdurları MK: Duruyoruz. Arabanın içinde duruyoruz, dışarıdayız.
Şeyma Serin: Evet çünkü hala devam ediyor. Burada da aynı durumu yaşıyoruz.
Felaket Kurbanı MK: Tamam, teşekkür ederim. Lütfen siz de dikkatli olun.
“Hem kendimi hem de onları sakinleştirmeye çalışıyorum”
Çağrı merkezi çalışanı Şeyma Serin, davet merkezi binasının ilk depremde ağır hasar gördüğünü, ardından hizmet vermek için başka bir binaya taşındıklarını anlattı.
Yeni binada ikinci depreme yakalandıklarını vurgulayan Serin, şunları kaydetti:
Toplantımız devam ederken bir deprem oldu. Karşıdaki vatandaş Nurdağı ilçesinden arıyordu. Aramayı bırakırsam ne olacağını merak ettim. Hatta ben binada olacaksam her yerde olur diyerek karşı tarafı sakinleştirmeye devam ettim. Karşı tarafı sakinleştirdim, deprem oluyor, lütfen inançlı bir yere gidin dedim. “Arabadayız” dedi. ‘Deprem oluyor’ diye bağırdılar. Aynı zamanda hem kendimi hem de onları sakinleştirmeye çalışıyorum. İlk defa böyle bir şey yaşadık. O durumda kriz yönetimi yapmaya çalıştım ve işimi yapmaya devam ettim.